Introduktion


Kort fortalt
Med MobilBank kan du tage din NetBank med i lommen.

MobilBank tilbyder dig de vigtigste basisfunktioner fra din NetBank, tilpasset din mobiltelefon.

Eksisterende funktioner

 Kontooversigt.JPG
Konto

 Depotoversigt.JPG
Depot

 Kontakt_afdeling_eller_rådgiver.JPG
Kontakt

Se kontooversigt og kontobevægelser

Se depotoversigt, depotindhold og papirdetaljer

 Kontaktoplysninger til din rådgiver

 

 

 

 Spær_kort.JPG
Spær kort

 Overfør_penge.JPG
Overfør penge

 Betal_regning.JPG
Betal regning

 Se telefonnumre til
24 timers spærreservice

Overfør penge.
Både til egne og til andres konti

Betal dine regninger 

Valutaregner.JPG
Valutaregner

Find_afdeling.JPG
Find afdeling

Valutakurser.JPG 
Valutakurser 

Omregn valutabeløb

Find den nærmeste afdeling og se åbningstider

Se valutakurser.
Opdateres dagligt på bankdage.

ikon1.gif
Investering

ikon2.gif
Køb og sælg
papir

menu_icon-swipp.png

 Swipp - overfør penge nemt

Få et overblik over dine investeringer. Samt lav en favoritliste over værdipapirer 

Køb og sælg værdipapirer

Swipp, gør det let og hurtigt at overføre penge via mobilnummer


Spørgsmål og svar

Installation og krav

Kan min telefon køre mobilbank?
Din telefon kan køre mobilbank, hvis den har et af følgende styresystemer:
Android: Skal min. være version 2.1
iPhone/IOS: Skal min. være version 4.0

Hvad er Android?
Android er et styresystem til mobiltelefoner, der er udviklet af Google. Android findes f.eks. på mobiltelefoner fra Samsung, HTC og Sony Ericsson.

Hvorfor kan MobilBank ikke bruges på alle smartphones?
Vi har valgt at udbyde mobilbank til Android-telefoner og iPhones, fordi det er her, der er størst interesse. Vi holder øje med udviklingen, og med hvilke telefoner, der er interesse for.

Skal jeg være kunde i Djurslands Bank?
For at benytte alle funktioner i MobilBank-app’en, skal du være kunde i Djurslands Bank og have en NetBank-aftale.
I din NetBank skal du vælge fanebladet 'Mobil' for at tilmelde dig. Så snart du har tilmeldt dig, kan du via din App få adgang til dine oplysninger via MobilBank.
Funktioner der ikke indeholder personlige oplysninger er åben for alle.

Hvordan henter jeg MobilBank?
Mobilbank til iPhone (iPod touch, iPad)

  • Hent den til iTunes. Bagefter skal du synkronisere din iPhone med iTunes
  • Få en SMS med linket til App store ved at logge på din NetBank og vælge menupunktet ‘Mobil’.
  • Du kan også søge efter MobilBank i App Store. Søg efter 'Djurslands Bank'
  • QR-kode:
    QR_-_iPhone_DB.JPG

 Mobilbank til Android

  • Få en SMS med linket til Google Play ved at logge på din NetBank og vælge menupunktet ‘Mobil’.
  • Du kan også søge efter MobilBank på Google Play. Søg efter 'Djurslands Bank'
  • QR-kode:
    QR_-_android_DB.JPG


Pris og datatrafik

Hvad koster det at bruge MobilBank?
Det er gratis at oprette og bruge MobilBank. Du skal kun betale for datatrafik, så tjek priserne hos dit teleselskab. Vi gør alt for at begrænse behovet for datatrafik. Ønsker du at nedsætte forbruget endnu mere, kan du i MobilBanks ’Indstillinger’ vælge, at valutakurser og afdelingsoplysninger ikke opdateres, hver gang du bruger app’en.

Log ind/log af

Hvordan logger jeg på?
Det er let at logge af og på MobilBank. MobilBank beder selv om dit brugernavn og adgangskode, hvis den funktion, du vil bruge, kræver det. Du bliver automatisk logget af MobilBank, hvis du lukker MobilBank App’en eller hvis du har været inaktiv.
Som brugernavn kan du bruge dit cpr.-nr. eller dit NemID-nr.

Skal jeg bruge NemID?
Ja, hvis du skal overføre penge eller betale en regning. Så skal du benytte NemID.
Hvis du blot skal se indestående på konto eller beholdning i dit depot. Så skal du ikke benytte NemID.

Er MobilBank sikker?
Det er sikkert at bruge MobilBank. Du skal bare huske ikke at vise din kode til nogen. Har du mistanke om, at din kode er blevet afluret, så skift din mobilkode i NetBank, og kontakt banken med det samme.

Hvordan logger jeg af?
Du logger af MobilBank ved at gå ud af MobilBank-app’en på din mobiltelefon. Hvis du glemmer at gå ud af app’en, så bliver du automatisk logget af – senest efter 10 min. Du kan få MobilBank-app’en til at logge af hurtigere ved at ændre det i MobilBanks ’Indstillinger’.

Hvad er min mobilkode?
Du kan se din mobilkode i din NetBank. Du skal blot gå ind under menupunktet ‘Mobil’.

For at se mobilkoden, skal du være tilmeldt MobilBank.

Hvis du ikke har tilmeldt dig MobilBank endnu, kan du tilmelde dig her og sende en SMS med link til enten App Store eller Google Play.

Jeg har glemt min mobilkode. Hvad gør jeg?
Du kan se din mobilkode under menupunktet ‘Mobil’ i din NetBank.

Ønsker du en ny mobilkode, skal du klikke på linket "Vælg en ny kode" til højre for den viste kode.
Du kan herefter vælge din egen 6-cifrede adgangskode til MobilBank.


Funktioner

Hvorfor kan jeg ikke se mit depot?
Du tilpasser selv depotoversigten. Vælg menupunktet ’Depot’ og klik på ’Redigér’ her kan du selv til- og fravælge de depoter, som du vil se på oversigten. Vi kan ikke vise mere end 100 depoter i alt.

Hvorfor kan jeg ikke se min konto?
Du tilpasser selv kontooversigten. Vælg menupunktet ’Konto’ og klik på ’Redigér’ her kan du selv til- og fravælge de konti, som du vil se på oversigten. Vi kan ikke vise mere end 100 konti i alt.

Hvordan giver jeg min konto et andet navn?
Vælg menupunktet ’Konto’ og vælg den konto, du ønsker at give et andet navn på oversigten. Når du står på kontoen skal du klikke på ’Detaljer’. Du kan give din konto et nyt navn nederst på siden. Kontoen vil også ændre navn i NetBank.

Kan jeg flytte rundt med menupunkterne i MobilBank?
Ja, det er muligt at flytte rundt på menupunkterne, så du kan få hurtig adgang til dine favoritfunktioner. Hold fingeren på det menupunkt du ønsker er flytte. Efter et kort øjeblik begynder menupunktet at bevæge sig og du kan flytte rundt på det.

 

Sikkerhed

Er MobilBank sikker?

Det er sikkert at benytte MobilBank, men der er nogle forholdsregler som er gode at følge:

  • Det er vigtigt at du aldrig viser din mobilkode til andre
  • Det er vigtigt at du ikke lægger din mobiltelefon fra dig, når du er logget på MobilBank
  • Sørg for at andre ikke får adgang til dine NemID koder - lad vær med at scanne det ind og gemme det på din computer eller mobil
  • Har du en mistanke om, at din mobilkode er blevet afluret eller opsnappet, så kontakt Djurslands Bank


Hvordan spærrer jeg MobilBank?

  • Du kan spærre din MobilBank via menupunktet "Mobil" i NetBank
  • Ring til Hotline på 86 30 38 88 på hverdage mellem 08:00 og 19:00
  • Uden for Hotlines åbningstid ringes til Spærreservice: tlf. 7594 5093.

 

Hvorfor skal jeg bruge NemID, når jeg laver transaktioner?

NemID er en fælles sikkerhedsløsning for alle danske banker. Løsningen kan laves på to måder:

  1. Du skal logge ind med personlig kode og nøglekort (Som i NetBank)
  2. Du skal kun logge ind med din personlige kode og først bruge NemID, når du skal lave transaktioner

I MobilBank har vi valgt løsning nr. 2, så det er nemt og hurtigt for dig at tjekke din konto eller depot. Til gengæld skal du bruge NemID, hver gang du skal overføre penge eller betale en regning.
MobilBank er altså lige så sikker som NetBank.

 

Hjælp
Jeg kan ikke finde et svar jeg kan bruge til noget!
Vi sidder klar til at hjælpe dig på telefonen hverdage mellem 08:00 og 19:00.
Ring til vores Hotline på telefon 86 30 38 88 eller send en mail til hotline@djurslandsbank.dk